اسكله تفریحی جزیره کیش


 
اسكله تفریحی جزیره کیش

اسكله  تفريحي بزرگ :eskele.jpg

اسكله بزرگ تفريحي كيش به روش شمع فلزي و عرشه چوبي با چهار فضاي اقماري بدست متخصصان ايراني ساخته شده است. اين اسكله به طول 437 متر، عرض 18 متر و مساحت 10 هزار مترمربع هيچ گونه اثر تخريبي بر زيستگاه هاي دريايي نداشته است و گردشگران مي توانند با گردش بر روي اين اسكله از ديدن مناظر طبيعي و ماهي هاي رنگارنگ و متنوع سواحل مرجاني كيش لذت ببرند. فاز اول اسكله تفريحي بزرگ كيش ظرف مدت كوتاه بيست ماهه ساخته شده است و در روز پنجم مرداد 1385 افتتاح شد. در اسكله تفريحى مجموعه اى از امكانات تفريحى از قبيل : جت اسكى ، قايق هاى پدالى ، قايق هاى ماهيگيرى ، قايق هاى پارويى ، سه چرخه هاى آبى ، امكانات غواصى و قايق هاى كف شيشه اى وجود دارد . .اين اسكله در انتهاي بلوار دريا واقع مي باشد.

اسكله  تفريحي ميرمهنا :

scele1.jpg

اسكله تفريحي مير مهنا به طول 130 متر, عرض 9 متر  و  مساحت 1578 متر مربع  در شمال جزيره كيش و در پارك تفريحي ساحلي ميرمهنا واقع است. اين اسكله به روش شمع فولادي و عرشه بتني در  سال 1385 ساخته شده است. در طول اسكله  چهار پلكان براي سوار شدن قايق هاي تفريحي  و چهار محل براي تماشاي دريا ساخته شده و داراي نورپرداري زيبا مي باشد. با قدم زدن بر روي اين اسكله مي توان مسجد ساحلي خاتم الانبياء, اسكله ماهيگيري و رشته كوه هاي جنوبي كشور ايران را مشاهده كرد. لازم به ذكر است گردشگران و ساكنين مي توانند بر روي اسكله و اطراف آن در زمانهاي مجاز ماهي گيري كنند ولي شنا كردن در محدوده اسكله ممنوع مي باشد .

 

پارك تفريحي ساحلي مير مهنا :

پارك تفريحي ساحلي ميرمهنا در ساحل شمال و شمال غربي جزيره كيش ديدني است. اسكله تفريحي ميرمهنا نيز در اين پارك واقع است. اين پارك بزرگ عمومي از مسجد خاتم الانبياء تا ميدان جاسك در نوار ساحلي امتداد دارد و تنها اسكله ماهيگيري ميرمهنا در ميان نوار ساحلي سبب شده تا پارك به دو بخش مجزا فاز 1 از مسجد خاتم تا اسكله ماهيگيري و فاز 2 بعد از  اسكله ماهيگيري تا ميدان جاسك)تقسيم شود.   فاز 1 پارك به مساحت حدود 41 هزار متر مربع با مسير هاي پياده رو,  آلاچيق ها و محل هاي پخت كباب و پاركينگ پذيراي گردشگران است و از ويژگي هاي فاز يك پارك آن است كه جنب مسجد خاتم الانبياء، نمازخانه ساحلي، بازار عربها،  كتابخانه عمومي،بازار ماهي فروشي و تماشاي ماهي هاي تازه جنوب, مسير دوچرخه, چند بوفه و چايخانه قرار دارد همچنين بيشتر اوقات در انتهاي فاز 1 پارك در كنار اسكله ماهيگيري مي توان از تماشاي لاك پشت هاي آزاد لذت برد. گردشگران و ساكنين مي توانند بر روي اسكله تفريحي ميرمهنا و در پارك در زمانهاي مجاز ماهي گيري كنند ولي   شنا كردن در محدوده پارك ممنوع مي باشد . فاز 2 به مساحت حدود 50 هزار متر مربع در دست انجام و محوطه سازي آن به اتمام رسيده است. دو زمين بازي كودكان نيز در فاز 2 ساخته خواهد شد. ويژگي فاز 2 پارك آن است كه جنب مسجد قديمي جامع سفين و محله بوميان كيش قرار دارد.



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: